6 najefektívnejších SEO pravidiel pre rok 2016 – alebo ako optimalizovať svoje web stránky pre vyhľadávače

Pravidlá pre efektívne SEO sa v posledných niekoľkých rokoch drasticky zmenili. Experti na SEO prinášajú pravidlá a tipy, ako zlepšiť SEO optimalizáciu pre vyhľadávače v roku 2016.

seo optimalizácia

Marketéri sa často zaoberajú otázkou, ako zlepšiť obsah článkov, ale mali by si vyhradiť čas aj na naučenie sa nových pravidiel pre SEO. Dni keď na Vašich stránkach stačilo čo najčastejšie opakovať kľúčové slová, sú už dávno preč. Skutočnosťou je, že vyhľadávače sa stali oveľa múdrejšie, ako by ste možno čakali a nové SEO stratégie si vyžadujú extrémne sústredenie a skúsenosti.

Na základe štúdie o budúcnosti SEO, sa stane optimalizácia pre mobilné telefóny najdôležitejším faktorom, ktorý vzrastie na dôležitosti (až 88% oproti minulému roku), ďalej je to pridaná hodnota stránok (až 81%), rýchlosť načítania, stabilita web stránky, časové oneskorenie (až 67%), čitateľnosť a dizajn (až 67%). K SEO faktorom, ktoré naopak stratia vplyv, patria účinnosť platených odkazov (až -55%).

Tu je 6 typov, ako optimalizovať SEO a maximalizovať tak svoje marketingové investície.

 

  1. Zámer je všetko

Už dlhšie nie je za potreby zadávať presné kľúčové slovo do vyhľadávania. V minulosti to bolo o získavaní klikov. Teraz vyhľadávače prikladajú dôraz na to, akú má váš web interakciu s ľuďmi. Či sa vracajú na výsledky vyhľadávania alebo našli odpoveď, ktorú hľadali keď boli na vašich stránkach. Dnes to je o tom čo sa deje po kliku nie o tom, ako dostať klik od zvedavého návštevníka.


 

  1. Kľúčové slová NIE sú alfou a omegou

Obsahovanie kľúčových slov v titulku je stále menej dôležité. Google sa stal lepším v chápaní významu slov. Kedysi stačilo, že ak ste sa chceli zaradiť medzi top výsledky vyhľadávania stačilo v článku napísať 3 či 4 krát „najlepšie reštaurácie“. Stále to ostáva užitočné spomenúť, no význam sa stáva oveľa dôležitejší. Dnes stačí poskytovať hodnotné informácie o gastronómií a vyhľadávač vás podrží. Taktiež majte na pamäti že: Kvalita > kvantita.


 

  1. Zamerajte sa na skúsenosti užívateľa.

Google ročne robí okolo 500 zmien vyhľadávacieho algorytmu a každá zmena je zameraná na to, aby sa uistili že používatelia dostanú správny výsledok vyhľadávania a že so stránkami budú mať dobré skúsenosti.


 

  1. Na veľkosti záleží

Dlhšie články, medzi 1200 až 1500, podávajú v priemere lepší „výkon“. Je to výrazná zmena oproti minulým rokom, keď 300 slov bola „celkom dlhá strana“. Dnes majú dlhšie články lepšiu preklikovosť , lepšie SEO hodnotenie a to najmä v konkurenčnom prostredí. Zmeny, ktoré vyhľadávače robia a dôvod prečo to robia je, aby výsledky vyhľadávania ľudí bavili na našli to čo hľadali.


 

  1. Optimalizácia pre smartfóny

Pretože čoraz viac ľudí používa smartfóny, je dôležité zabezpečiť, aby Váš obsah bol dostupný práve na týchto zariadeniach.  Vždy by sme sa mali uistiť, že vyhľadávač rozumie obsahu, ktorý prehliadame cez smartfón a optimalizovať ho tak, aby užívateľ mal pri prehliadaní čo najväčší komfort: (dostatočne veľké ovládacie prvky, zjednodušená navigácia, prispôsobenie rozlíšenia stránky na výšku a na šírku, nahradenie flash objektov (animácie, video)).


 

  1. Jedinečné obrázky

Ak chcete, aby Vaša stránka vynikla medzi ostatnými je veľmi cenné mať na webe jedinečné a vlastné obrázky. Preto pokiaľ máte možnosť vytvoriť niečo vlastné alebo použiť jedinečné fotografie, tak sa to z dlhodobého hľadiska oplatí viac.”



„Originálny a cielený obsah sa stáva dôležitejší než kedysi preto na webe uprednostnite vlastné obrázky, videá a hlavne kvalitný textový obsah.“



Najdôležitejší SEO tip roku 2016 je sústrediť sa na Vaše publikum. V minulosti to bolo o obchodníkoch, ktorí promovali produkt, ktorý chceli zákazníkom ukázať/predať. Dnes je to o snahe doručiť ľuďom to, čo chcú skutočne vidieť.

Páčil sa ti článok ?

 

ÁNO, chcem odoberať hodnotné novinky na e-mail

Napíš svoj názor do komentárov:

 

6 najefektívnejších SEO pravidiel pre rok 2016 – alebo ako optimalizovať svoje web stránky pre vyhľadávače
4.57 (91.43%) 7 votes

Zakladateľ webu Miliardar.sk a úspešný online podnikateľ. Zaujímam sa o podnikanie, psychológiu predaja, marketing, nové technológie... Pomáham obchodníkom a podnikateľom udržovať motiváciu a vzdelávať širokú verejnosť pomocou hodnotného obsahu. Kontakt: info@miliadar.sk